Wydawca treści
Deklaracja dostępności
Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl
- Data publikacji strony internetowej: 1 lipca 2012 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 marca 2019 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów wymienionych poniżej.
Niezgodność z załącznikiem
- elementy nawigacji strony o niskim kontraście,
- niepełne opisy alternatywne elementów grafiki szablonu strony,
- elementy formularzy nie posiadające opisów alternatywnych,
- stosowanie formatowania mogącego ograniczać czytelność dłuższych bloków tekstu,
- pliki w formacie PDF, które powstały na podstawie niewłaściwie przygotowanych dokumentów (np. skanów).
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 20 lipca 2020 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 22 maja 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o wyniki audytu z serwisu validator.utilitia.pl
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora dostępności cyfrowej Agnieszki Krokowskiej, e-mail: dostepnosc.cyfrowa@zilp.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 22 270 71 00.
W zgłoszeniu podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli termin będzie zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym oraz wskażemy nowy termin (nie dłuższy niż 2 miesiące).
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej, zaproponujemy Ci dostęp do treści w sposób alternatywny.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności, możesz złożyć skargę. Masz również prawo odmówić skorzystania z zaproponowanego alternatywnego dostępu.
Skargę możesz złożyć do:
-
Dariusz Gąsiorowski - Dyrektor Zakładu
Zakład Informatyki Lasów Państwowych im. Stanisława Kostki Wisińskiego
ul. Leśników 21 C, 05-090 Sękocin Stary
Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek, godz. 9:00-11:00, pok. nr 3. -
Skargi i wnioski można:
- przesłać listownie na adres:
Zakład Informatyki Lasów Państwowych
im. Stanisława Kostki Wisińskiego
05-090 Sękocin Stary, ul. Leśników 21 C - przesłać w formie pisma elektronicznego przez ePUAP
- przesłać e-mail na adres: biuro@zilp.lasy.gov.pl
- doręczyć osobiście do Kancelarii Zakładu
- przesłać listownie na adres:
Pomocne mogą być informacje dostępne na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także skontaktować się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję.
Dostępność architektoniczna
Nadleśnictwo Międzylesie, ul. Tysiąclecia Państwa Polskiego 7, 57-30 Międzylesie
Wejście główne do siedziby Nadleśnictwa znajduje się centralnie na elewacji północnej budynku wraz z dodatkowymi pięcioma stopniami bez podjazdu dla osób niepełnosprawnych. Od strony południowej (tylne wejście do budynku) znajduje się winda umożliwiającą osobom niepełnosprawnym poruszanie się po całym budynku. Dostęp do windy jest możliwy zarówno na parterze, I jak i II piętrze.
Pojazdy parkowane są na parkingu przylegającym do siedziby budynku Nadleśnictwa. Przed obiektem od strony tylnej budynku jest wyznaczone miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych.
Dostęp do budynku nie wymaga pochylni dla osób niepełnosprawnych z uwagi na dostępność do windy.
Wejście główne prowadzi do holu na parterze, kasy, pomieszczeń biurowych i klatki schodowej prowadzącej na I i II piętro.
Cały budynek jest dostępny dla osób poruszających się na wózkach. Drzwi wejściowe (przód i tył) posiadają szerokość 160 cm, drzwi na klatkach schodowych posiadają szerokość 130 cm, natomiast pozostałe drzwi wejściowe do pomieszczeń biurowych posiadają minimalną szerokość 80-90 cm. Zatem każde z przejść umożliwia skorzystanie z przejścia osobie niepełnosprawnej. Dostępność do pięter budynku klatką schodową nie stanowi utrudnienia dla osób niepełnosprawnych.
Korytarze na parterze i piętrach budynku przebiegają na jednym poziomie przez długość pięter. Wejścia do większości pomieszczeń biurowych nie posiadają progów. Sekretariat jest zlokalizowany na I piętrze w budynku Nadleśnictwa na holu.
Toalety znajdują się na każdym poziomie budynku, jednak dostęp dla osób niepełnosprawnych jest tylko na II piętrze.
W budynku są umieszczone specjalne oznakowania (taśmy odblaskowe na schodach oraz na drzwiach) ułatwiające poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym. W budynku nie ma systemów dźwiękowych.
Po budynku można poruszać się z psem asystującym.
Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.
Standardowe godziny przebywania pracowników na terenie budynku to godziny 07:00 – 15:00.
W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazany jest kontakt telefoniczny na nr (074) 812 63 22 lub e-mailowo na adres miedzylesie@wroclaw.lasy.gov.pl